Service lika viktigt som priset

Plånboken må ligga många varmt om hjärtat. Men tiden då priset allena var företagens viktigaste konkurrensmedel är förbi. I dag kräver kunderna också god service och bra kvalité för att bli nöjda.
Svenskarna är i allt större utsträckning beredda att betala för kvalité. Det märks inte minst i matbutiken. Efterfrågan på bra råvaror och ekologisk mat sköt i höjden förra året.
I sin senaste rapport slår Svenskt Kvalitetsindex (SKI) fast att prislappen inte är allt numera.Det ser vi i dag framför allt inom den finansiella sektorn enligt Parmler. Trots vacklande världsekonomi och ökande arbetslöshet är det inte säkert att vanliga bolånetagare väljer bank efter lägsta ränta.
Och Swedbanks presschef Anna Sundblad instämmer i att kunderna inte stirrar sig blinda på räntesatsen.Swedbank tillhör dock inte A-laget när det gäller att ta hand om kunderna, enligt Johan Parmler.
Ur Dagens Ledare.se
http://www.dagensledare.se/?cat=1&tid=3545
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar